معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از مرگ ۴ کودک زیر ۵ سال به دلیل مسمومیت با مواد مخدر در ۲ شهرستان‌ خراسان رضوی خبر داد.

کودک بیمار - بیماری کودکان

به گزارش همشهری آنلاین، منصوره مکارم معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: متأسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۴ مورد مرگ کودک زیر ۵ سال به دلیل مسمومیت با مواد مخدر (اپیوم‌ها) در شهرستان تربت‌جام و صالح‌آباد اتفاق افتاده است.

وی یکی از حوادثی را که در شهرستان‌های تربت‌جام به آسیب یا مرگ کودکان منجر شده مسمومیت با مواد مخدر برشمرد و افزود: بسیاری از حوادث با مراقبت و پیگیری والدین قابل پیشگیری‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بر عدم درمان کودکان بیمار با مواد مخدر و در دسترس قرار نگرفتن مواد مخدر برای کودکان تأکید کرد و افزود: مسمومیت با مواد مخدر یکی از علل مهم مرگ ناشی از مسمومیت‌های شیمیایی در کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: متادون، ترامادول، دیفنوکسیلات، دکسترومتورفان و... از جمله داروهایی هستند که می‌توانند در کودکان ایجاد مسمومیت کنند و بسیار خطرناکند.

مکارم با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید حساسیت زیادی نسبت به این داروها داشته و این داروها را از دسترس کودکان دور نگه دارند، بیان کرد: تکلم بریده بریده، راه رفتن بی‌ثبات، خواب‌آلودگی، حرکات کند بدنی و اغما (کاهش سطح هوشیاری) از جمله علائم مسمومیت با مواد مخدر هستند.

کد خبر 870619
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha